גידול ושיווק פרחים בסיטונאות

פרחים בסיטונאות – כדי שפרחים יגיעו לכל מקום
ענף הפרחים בישראל, כמו ענפי מסחר וייצוא אחרים, עבר שינויים ניכרים בשנים האחרונות. הבעיה הגדולה ביותר של הענף הייתה ברורה וידועה – אורך החיים הקצר של הפרחים. גם חברות שגידלו ומכרו פרחים בסיטונאות לסוחרים ויצואנים, לקחו בחשבון אחוז גבוה יחסית של פרחים שלא יגיעו ליעדם או שיגיעו לשם כשהם אינם מתאימים למכירה.

השינויים והחידושים הרבים שחלו בענף מאפשרים כיום מכירה של פרחים בסיטונאות בצורה שמשתלמת לכל הצדדים- הן למגדלי הפרחים, הן לחנויות וכמובן שלציבור הצרכנים. במה מתבטאים השינויים?
סוגי הגידולים: מגדלים עברו לגידול פרחים בעלי חיי מדף ארוכים יחסית, מה שהגדיל את הסיכויים לשווק את הפרח בעודו במיטבו.
קירור מבוקר: הקירור המבוקר נמצא בשימוש מזה כמה שנים, ומאפשר להאריך את חיי המדף של פירות, ירקות, ומוצרים חקלאיים אחרים כגון פרחים. קירור מבוקר משמעותו לא רק שמירה על טמפרטורה קבועה אלא גם על לחות אופטימאלית. לחות כזאת מונעת התפתחות של עובש או מזיקים שעלולים לפגוע בפרח ומאפשרת להשיג פרחים גם מחוץ לעונת פריחתם.
הובלה: הובלת פרחים בסיטונאות מתבצעת כיום בתנאים אופטימאליים לא פחות מתנאי האחסון. מכולות השומרות על טמפרטורה ולחות נכונים מביאות את הפרחים ליעדם “כמו חדשים”.

פרחים בסיטונאות לחנויות ומוכרי פרחים
התוצאה של כל אלה הפכה את הפרח למוצר בעל חיי מדף ארוכים, שאפשר להתייחס אליו כפריט שיווקי לכל דבר. אם בעבר הייתה נטייה למכור את הפרחים כמעט ישירות מהמגדל לצרכן, המצב כיום שונה לגמרי. ישנם מחסנים גדולים של פרחים, אליהם באים גם בעלי חנויות הפרחים. במקומות אלה נמכרים פרחים בסיטונאות ובמחירים טובים והיתרון הגדול הוא המבחר הענק של פרחים. אם בעל חנות פרחים קיבל בקשה מיוחדת, סביר מאד שימצא את הפרח שהוא מחפש במחסן הפרחים ואם לא – שיוכל להזמין אותו.

כך מבלי משים, השתפרה גם האיכות של חנות הפרחים השכונתית, שניתן למצוא בה מבחר מכובד של פרחים. ניתן גם להזמין פרח מסוים ולדעת במידה רבה של ודאות שהוא אכן יגיע במועדו